Az anyai ösztönök a legtöbbször nem csalnak, akkor meg pláne nem , ha az óvodából, iskolából is jelzik, hogy gyermekünk bizonyos területeken a tipikustól eltérően teljesít.
Ha felmerül a gyanú, vagy esetleg a családban van olyan aki tanulási nehézséggel küzdött, mindenképp érdemes komplex felméréssel biztos képet kapni hogyan is állunk a tanulási nehézségekkel! Nem tudod hogyan tovább? Jelentkezz hozzánk felmérésre vagy kérj időpontot INGYENES konzultációra!
|
Milyen tünetekre figyelj a gyermekednél?
Ha a kérdések közül három, vagy több esetében igennel válszoltál, kérj időpontot felmérésre vagy ingyenes konzultációra!
|
|
Mi történik egy felmérésen?
A felmérés folyamata az anamnézis felvételével kezdődik. Megismerkedünk a gyermek eddigi fejlődéstörténetével, esetleges elakadásokkal, a családnak gondot okozó tünetekkel és átbeszéljük, hogy a szülők milyen kérdésekre szeretnének választ kapni.
A megbeszéltek alapján készítünk egy tervet a feltérképezendő részterületekről. A Felmérésen sor kerül egy mozgásvizsgálatra, valamint feltárjuk az egyes területek (pl.: auditív észlelés, vizuális észlelés, fonológiai tudatosság, figyelem, emlékezet, szókincs, szerialitás, vizuomotoros koordináció) működését. A vizsgálat alapján kijelöljük a fejlesztendő területeket és terápiás javaslatot teszünk a családoknak. Felmérés árainkról itt tájékozódhatsz. |
Miből áll a fejlesztés?
A Buborék Fejlesztőházban a nagycsoportos gyerekekkel kiscsoportos keretek között, változatos eszközökkel tulajdonképpen játszunk a tanulási zavarok megelőzésének érdekében. Jól bevált eszközeink és fejlesztő játékaink segítségével a sikeres iskolai előmenetelhez szükséges összes területet fejlesztik. De, már az iskolára készülünk, ezért feladatlap, füzet és bizony házi feladat is előkerül a tanév folyamán.
Iskolás gyerekeknél legtöbbször egyéni, vagy páros formában, speciálisan az egyes esetekre jellemző nehézségekre szabott diszlexia / diszgráfia / diszkalkulia terápiákat vezetünk. Ez már igazi tanulás, de igyekszünk nagyon játékosan, sok-sok motivációval és rengeteg dicsérettel életben tartani a gyermeki érdeklődést és lelkesedést. Nagyon fontosnak tartjuk a gyermekek önbizalmának erősítését, sikerélményhez juttatását. Jókedvű, nyugodt, gyerekbarát környezettel, és nem utolsó sorban nagy gyakorlattal várjuk a nagycsoportos és alsó tagozatos gyerekeket. |
Jelentkezz iskolaelőkészítő csoportjainkba vagy egyéni részképesség fejlesztésre!
[email protected] +36709316976 |
Mik a tanulási zavarok?
A tanulási zavarok közé tartozik a diszlexia, a diszgráfia és a diszkalkulia.
A diszlexia az olvasás zavara. Indokolatlannak tűnő olvasási nehézség olyan gyermekek és felnőttek esetében, akik egyébként rendelkeznek motivációval, megfelelő iskolázottsággal és intelligenciaszinttel.
Jellemzően nehéz a pontos és/vagy gördülékeny szófelismerés, gyenge a betűzési és feldolgozási képesség. |
A diszgráfia az írás zavara. Egyrészt az írásmozgások kivitelezésében, másrészt a helyesírási szabályoknak megfelelésben mutatkozó zavar. Nagyon gyakori, hogy diszlexiával jár együtt, de izoláltan is megjelenhet.
Nagycsoportos ovisoknál már megállapítható a diszgráfiára való veszélyeztetettség, vagyis a grafomotorika és a vizuomotoros koordináció gyengébb volta. |
A tanulási zavarokról és a fejlesztési lehetőségekről bővebben ebben a blogposztukban olvashatsz.